July 25, 2023

Busking 新手必睇 ep. 3點先可以令自己嘅表演更加吸引?


10個方法令新手都可以係舞台上閃閃發光!

Twiggy Lau

FUNGUITAR specialist
喜歡自彈自唱
人氣駐唱歌手 / 唱歌老師

前言


結他手每日辛苦練習都係想有人聽到啫!但係除咗彈得好之外,點至可以令演出更加吸引人,令觀眾留下深刻印象呢?我地參考咗 Recoroad 網站講解嘅幾個技巧,無論係 Busking 定正式嘅舞台演出,大家都可以係唔同面向出發,令演出變得更加吸睛~

立即報名 Funguitar 木結他課程免費結他譜chord 譜

1. 選擇獨特曲目


選擇獨特曲目係令演出者脫穎而出嘅重要一步。例如,很多人都演奏Dear Jane 近日嘅大熱歌曲《到底發生過什麼事》。隨便係旺角街頭,每過兩三個街口基本上都可以聽到busker 演唱相同歌曲。無錯,表演熱門歌曲可以投其所好,觀眾想停底聽你唱歌嘅機會會大啲。但俗話話無比較就無傷害,如果歌單同其他人太過相似,觀眾可能會將你同其他人作不必要嘅比較,甚至覺得你欠缺特點。相反,如果我們選擇比較小眾嘅曲目,同其他人唔一樣嘅音樂風格、歌曲選擇或者可以吸引到不同口味嘅觀眾。

大家不妨喺busking嘅時候試多啲唔同風格嘅歌,睇下觀眾嘅反應再調整歌單~

2. 展現獨特風格


表演者可以透過展現自己嘅獨特風格,令觀眾更加容易記住你。例如,林家謙獨特嘅嗓音同轉音技巧,令他嘅唱腔有好高嘅辨識度。當然,未必所有聽眾都會中意你嘅風格,但是我地永遠無辦法追求所有人嘅認同,只要自己中意同埋搵到知音人就夠了。

搵到自己獨特嘅風格,先可以成為一個獨一無二嘅表演者!

3. 創造互動機會


對一場成功嘅表演黎講,表演者同觀眾嘅互動係好重要咖!表演者可以透過同觀眾嘅互動,例如邀請觀眾參與演出、一齊拍掌、跳舞、進行互動遊戲等,增加表演嘅趣味性同參與度。Queen的主唱Freddie Mercury 就係以同觀眾嘅精彩互動聞名,佢甚至經常被喻為最為有影響力嘅樂隊主唱。

另外,同觀眾建立聯繫亦係同觀眾互動嘅重要一環。演出者可以透過與觀眾交談、眼神同微笑等方式建立聯繫。例如,係演出前或者係演出嘅時候同觀眾傾計、分享音樂相關嘅故事等,亦都係建立聯繫嘅好方法。

同觀眾建立聯繫,可以令佢哋成為長期支持你嘅粉絲!

4. 利用歌詞


歌詞係歌曲嘅靈魂,表演者可以透過表達歌詞嘅情感同意境,去構思係舞台上 speech 嘅內容,禁樣可以令觀眾更加容易記住你嘅說話同埋音樂,亦可以令觀眾更加容易同表演者產生共鳴。

歌曲其實就係表達感情嘅媒介,所以好多人鍾意首歌都係因為鍾意佢嘅歌詞㗎!

5. 設計獨特服裝


表演者亦可以透過經常著某一類型嘅服裝,甚至為個人或者樂隊設計獨特嘅服裝,令自己 band 嘅形象更加突出,從而令觀眾更加容易記住自己。例如Prince經常穿著與其代表作《Purple Rain》呼應的紫色長外套,成為了他嘅代表性服裝。

好多時穿搭都係大家俾人嘅第一印象,所以一定要做得好㗎~

總之,透過以上技巧,表演者可以令演出更加生動有趣之餘,同時讓觀眾留下深刻印象。大家不妨睇下一場表演就實踐以上嘅內容喇!

內容參考Recoroad 網站

LONG FUNG TAM

FUNGUITAR 創辦人及總監
香港指彈結他 Guitar Fingerstylist
個人 YouTube 頻道累計五百萬點擊率