May 8, 2023

Busking 新手請留意!裝備清單大檢閱


買邊個牌子嘅 amp/ mic 最好呢?表演嘅時候又有啲咩要注意嘅地方?

Twiggy Lau

FUNGUITAR specialist
喜歡自彈自唱
人氣駐唱歌手 / 唱歌老師

前言


隨住近年香港選秀節目興起,越黎越多人都拎起結他,走到街頭上表演。到底 busking 要準備啲咩?作為 busking 新手嘅你就要睇以下呢篇文喇!

首先,對Busking 新手黎講,最緊要梗係帶啲咩裝備喇!所以我地已經準備咗一個list比大家參考了!以下係一隊vocal+結他手 2人嘅busking crew要準備嘅器材。

立即報名 Funguitar 木結他課程Funguitar 指彈結他樂譜作品全集

Busking 裝備list:


Alkaline batteries、Guitar、Guitar stand、Cable Mic、Mic stand、Mic cable、Busking Amplifier、Jack cable、Music stand 、Ig 牌、歌詞

禁我就推介其中幾樣主要器材嘅牌子俾大家啦!

Amp


講到買 amp,最緊要就係留意input 數量,make sure 係足夠連接你 busking 時會用到嘅唔同設備,一般 amp 都會有兩個 inputs,足夠自彈自唱,但係如果有兩種樂器/ vocal 或以上,就需要購買有多個inputs 嘅amp喇!

型號黎講一般最常見嘅 busking amp 就係 Roland Street Cube amp,基本上周街都係佢。如果想係 busking 時有一個更加純正清晰同自然嘅結他聲,就可以考慮 Acus One for Street ,佢係一個有40幾年歷史嘅意大利品牌,最大嘅賣點係佢係充電就可以用,唔需要另外買電池,更加唔使周街搵電源咁麻煩~

Roland Street Cube amp:「我絕不罕有往街裏繞過一周,我便變化烏有。」

雖然香港比較少人用Acus One for Street,但其實佢係歷史非常之悠久嘅品牌,有信心保證,而且非常方便。

Guitar


結他方面,首先你要確保支結他係可以裝到結他帶。另外,都要有pick up同埋一條夠長嘅結他線,先可以駁到amp。關於結他型號,就好視乎到底大家中意嘅外型同音色。當然都會有比較適合 busking 嘅結他。Furch Blue 同埋 Dowina Danubius 都係好適合彈唱 busking 的結他。大家如果有興趣都可以上 Funguitar 網站參考下,又或者預約時間到門店試結他,唔同結他聽出嚟嘅音色都會有好大分別!

Furch Blue 係連王宗澤都選擇嘅結他!

Dowina Danubius 嘅高音清脆甜美,清晰度絕對可以打贏好多差唔多價錢嘅結他!

Mic


Mic 方面最多人 busking 用就係 Shure BETA 58A Supercardioid Dynamic Vocal Microphone,佢嘅價格大約係 $1200-$1600。如果多少少 budget 嘅話可以考慮下 Sennheiser E935 Cardioid Dynamic Handheld Microphone,價格都在 $2000 以下,但係聽講音質會好好多。

Shure BETA 58A Supercardioid Dynamic Vocal Microphone 是不少 busker 的選擇,質量有保證!

Sennheiser E935 Cardioid Dynamic Handheld Microphone CP 值十分高,budget 較高的朋友可以考慮。

Mic stand


Mic stand 其實喺邊度買都得,但係如果想 keep 住 busking ,我建議都係買一個實淨啲嘅比較好,我有朋友就係試過用唔穩陣嘅譜架,跌爛咗兩部iPad!所以一個穩陣嘅譜架其實都好重要。Hercules BS050B 係普通連鎖樂器店都有得賣,佢非常之穩陣,放iPad完全冇問題,而且如果發現帶漏咗都可以即刻買。

一個穩陣可靠嘅譜架其實真係好重要!

沒有器材怎麼辦?


推介左以上咁多嘅器材,其實如果大家冇budget都有方法解決嘅,我知道而家有一啲ig page 會借出器材比一啲未有裝備,但係又想Busking嘅歌手係中環街市表演,亦會定期舉辦Busking活動,可能俾少少入場費,就可以借器材輪流玩幾首歌咁樣。對於新手嚟講呢啲活動都唔錯,一方面唔需要自己準備器材,一方面又可以儲下CV。

除咗硬件裝備仲有咩要準備?


除咗硬件裝備之外,仲有一啲busking 新手要注意嘅地方。第一,係街頭未必有 Wi-Fi 嘅,所以如果無方法connect到網絡嘅話,記得一早 cap 定圖呀,如果唔係到時唱唱下load唔到chord譜或者歌詞就好尷尬咖喇!記得我中學去Busking嘅時候係冇iPad嘅,所以當時我係印晒所有歌詞出嚟,諗返起都覺得成件事好old school,但係咁樣都係一個非常穩陣嘅方法,好過唱唱下唔記得歌詞,又或者揼低頭望住個電話,俾人嘅感覺會唔係太似一個表演。

第二,街頭表演都係表演黎咖!記得要同歌手夾過至出show。男歌女唱或者女歌男唱嘅話記得要mark key,入錯key嘅話個歌手應該會好憎你!有時間嘅話就執埋譜喇,如果有心 keep 住 busking 或者想做駐唱嘅話其實之後都有用嘅。

另外,大家亦都要記得準備要講嘅speech。當樂手準備緊下一首歌,或者出現技術上嘅問題,主唱就可以介紹下樂隊同樂隊成員,咁先可以令觀眾低聽你地下一首歌,因為如果有冷場,觀眾就有機會流失。同埋比觀眾更了解你嘅話,其實都會令佢地同你地有更加強嘅connection。

Busking 係一個實戰嘅好機會,同時可以令到更加多人認識自己。把握呢個機會鍛鍊自己嘅膽識,將學到嘅嘢應用出嚟喇!如果想知道係心態上 Busking 要準備啲咩,就要留意住 Funguitar 網站嘅blog喇!

Twiggy Lau

FUNGUITAR specialist
喜歡自彈自唱
人氣駐唱歌手 / 唱歌老師