December 17, 2023

每一支手工結他都是靈魂最深處的出口


深入探討北美四大手工琴 Bourgeois Guitars 嘅魅力(下)

LONG FUNG TAM

FUNGUITAR 創辦人及總監
香港指彈結他 Guitar Fingerstylist
個人 YouTube 頻道累計五百萬點擊率

前言


上回提要我哋講到 Bourgeois Guitars 嘅歷史,今日等我介紹下其中一啲型號,同埋分析下揀琴攻略先!各位七叔準備好未?(銀包!銀包!)

Country Boy - 樸實可靠的入門型號


Country Boy 呢個詞語,通常都用黎形容一啲忠誠可靠,大大隻,對女仕又有禮溫柔嘅男人。用黎形容埋呢一個型號實在太適合了。以樸實的外觀作包裝,簡單 Toteroise 邊,加上 Adirondack 配以 Mahogany 強大有力無音染嘅中頻,其乾爽有力嘅現場感,深受錄音師嘅歡迎,亦係很多溫暖派愛好者的初燒之選。
揀琴攻略 :其實大家一開始聽到用 Mahogany 呢一種咁普遍嘅木頭,都低估咗支琴嘅實力。其實呢一支 Country Boy 用緊嘅係比較高階嘅 Honduran Mahogany,加上特別 Voicing,令好多本來對 Mahogany 冇毒嘅人都印象深刻(包括我自己),年中都成為好多客人入坊嘅對象,我記得有一位教唱歌同有創作開嘅 KOL 上咗黎試玩一支 Country OO Body,第一個反應係:「吓!支琴好似同緊我講嘢咁啊!」

OM Country Boy

Country Boy 嘅 Mahogany 真係會嚇親你

Vintage - 極致復古的熱賣型號


一聽個名就知道呢一支係琴根據二十年代嘅舊 Martin 型號致敬嘅品牌。成支琴以復古作主題,配以象牙白色的 Binding 及 Herringbone ,隨著時日漸變泛黃色嘅復古氣息立即湧現。加上最高水準嘅 East Indian Rosewood,在音色上會讓你大吃一驚!平衡飽滿,更帶有古老結他的個性。

揀琴攻略 :係 2019 年第一次引入返黎嘅 Bourgeois,就係一支 vintage 嘅型號,仲要係 Namm Show Collection,為咗紀念,呢支琴係非賣品,只係俾大家用黎出下 show 錄下音。全 Aged Tone 嘅音色,加上 Indian Rosewood 嘅玫瑰木味,每年至少有三四個人問我呢支琴賣唔賣。另外都間中有啲專業錄音師專登走上黎借結他去錄嘢,超受歡迎!

Dreadnought Vintage

Vintage 嘅 Indian Rosewood

DB Signature - 最引以為傲的招牌作


由 Dana 親自設計,故命名為其 DB Signature。其三拼色 Herringbone 比起一般更有層次,火紅色嘅 Koa Wood Binding 帶有極強烈立體感,屬高辨識度嘅招牌作,配有 Madagascar Rosewood 做底側,係中階結他嘅不二之選。

揀琴攻略 :馬達加斯加玫瑰木,我個人嘅想法係比起一般印度玫瑰木絕對係大大嘅升級!更立體嘅包圍感及更豐富嘅 Sustain 都係 upgrade 去 Madagascar 玫瑰木嘅主要原因。最深刻嘅係三種木合拼出黎嘅 Herringbone 加埋木 Binding,實力派之餘收藏價值都滿分。DB Signature 都應該係訂過最多嘅 Bourgeois Guitars。

OM DB Signature

DB Sig. 嘅三色拼木 Herringbone 真係好吸引。

Soloist OM - Cutaway 之父的親生仔


多得 Dana 在八十年代的努力,終於令 OM 重回呢個市場上,加上八十年代時屬於非常創新嘅缺角設計,令呢個桶型在九十年代起迅即成為結他界嘅寵兒。Soloist 正正就係代表住 Dana 呢個成就,亦係最不可妥協嘅型號。Madagascar Rosewood 配上 European spruce,利用佢為 Soloist 調較嘅 Voicing 技術,其細節豐富得嚇人,高把位近乎每一格顆粒感都清如水晶,壓場感亦係相當驚人。

揀琴攻略: 當日去到美國,我已經第一時間俾呢一個型號攻陷,以致我喺現場已經決定馬上訂一支,又可以自用,又可以喺香港令大家都有得聽。我揀嗰支配咗 Italian Spruce,音色溫柔而集中,配合馬玫嘅個性,好多本身準備好差唔多 Budget 嘅客人聽完我呢一支,都忍唔住想跟我訂返同一支。如果話令 Dana Bourgeois 一戰封神,令全世界認識到佢嘅型號,非 Soloist 莫屬。

Soloist

最極玫嘅 Soloist 用上 Brazilian Rosewood!

Odyssey Model - 全新型號,革命性發聲引擎


2021 年由 Dana 研發嘅樑架設計 Double X Bracing,為結他界帶黎全新驚喜,比起傳統反射式擺位,在背面上用上類近面板嘅設計,減輕底側的重量,令底側版有如面板都反應,其創新設計帶來極豐富細緻的音色,在音域上也擁有更好更有較的延伸性。

揀琴攻略: 如果你問我,人生要揀一支 Bourgeois,而你又覺得 Neck Joint 喺 12th Fret 已經夠用,咁呢一支一定係我最推薦嘅型號。Soloist 細節更多,更適合追求每一粒音色都完美無暇嘅樂手,相對對結他手嘅要求更高。而 Odyssey 呢個型號可以話最音色最豐富之一,當你想像到面板在發聲嘅同時,背板都都參與其中,而唔似一般結他背板只係將聲音反射,所以 Odyssey 呢個型號最令人印象深刻係非常非常之厚聲。亦可以話係等同於 Dana 做人嘅哲學,不斷自我提升,追求更高嘅層次。

OMSC Odyssey

想像一下當背板成日第二面板一樣協助發聲

結論:豐檢由人,但初心不變


要擁有一支 Bourgeois,好多客人或者學生都有一個好似想娶老婆嘅心態。當然無論係音色或外觀細節都會,都會同大家嘅預算息息相關,但相信我,哪怕係最入門嘅 Generation,你都會有一種前所未有嘅體驗,學我其中一個制琴師朋友話,人生,絕對要彈過一支 Bourgeois !

LONG FUNG TAM

FUNGUITAR 創辦人及總監
香港指彈結他 Guitar Fingerstylist
個人 YouTube 頻道累計五百萬點擊率

December 17, 2023

歷火重生香港難得一見傳奇結他面板


測評Bourgeois Guitars x Tunnel 13 Redwood

LONG FUNG TAM

FUNGUITAR 創辦人及總監
香港指彈結他 Guitar Fingerstylist
個人 YouTube 頻道累計五百萬點擊率

香港罕見傳奇面板Tunnel 13 Redwood x Bourgeois 家族誕生


Tunnel 13 Redwood 毒性持續曼延,到今日我支 Tunnel 13 Redwood DS12 已經多咗兩個細佬妹啦。連第四支都準備出世,短短一年內四支傳說級面板嘅結他抵港,速度之快,連 Bourgeois 果邊都嚇一跳。我諗起一年前去 Bourgeois 廠,我同自己講,我要將最好嘅嘢帶返黎香港,係因為,香港真係仲有好多好有心嘅結他手。佢哋擁有最好。

講返 Tunnel 13,到底我點樣同呢一套傳奇之木結緣呢?

歷火重生百年隧道紅木華麗蛻變


自 1880 年起,Tunnel 13 已為美國加洲其中一條常用的隧道,全美國最後 一宗黃金火車械劫案就是在這裡發生。於 2004 年,Tunnel 13 因火災而清拆,竟發現在灰燼裡剩下用作支撐隧道的木材,是約有 2000 年歷史,擁有絕頂音色的紅木!那就是稀有木材 Tunnel 13 Redwood 的由來。

長達一世紀(120年)的自然風乾,加上長年受火車路經時的震動,這些經歷讓這些本已珍貴的木材,變得更適合作結他製作。不要忘記,作為可以承受火車重量的木頭, Tunnel 13 Redwood 是擁有不尋常,甚至超越雲衫的剛性。不單傳震度大大提高,聲音亦更為通透,比起一般紅木有更好的高頻和力度,同時不失溫暖感。

說話啱啱從 Bourgeois Factory 返到香港之後,某一個星期我俾一個 YouTube Notification 叫醒咗。見到我嘅美國嘅朋友 Matt Chulka 出緊一個評測,當時嘅我之係用手機嘅 Speaker 彈,但一聽成個人醒了。

那時,我第一次感受到 Tunnel 13 Redwood 嘅魔力。

由於呢種咁傳奇嘅面板係坊間可能少於 100 套,所以我都用咗少少時間先搵到得四套(筆按:現在都不太可能找到原料了),佢哋都係火災後重生嘅隧道木,長時間自然風乾嘅威力不是說笑的。Bourgeois Factory 收到這幾套原料是,甚至說過可能係佢哋近年收到最好聽嘅紅木之一。跟一般 Cedar 不同,這套木的剛性十足,音量飽滿,高頻帶有很濃厚的 Woodiness,顆心感幾乎可以與 Spruce 媲美。

限量四支Tunnel 13 Redwood 結他陸續抵港


Bourgeois Factory 的四支 Tunnel 13 Redwood 分別為以下配置。

  1. DS-12 / Tunnel 13 Redwood x Cocobolo
  2. Slope Dreadnought / Tunnel 13 Redwood x Cocobolo
  3. OMSC / Tunnel 13 Redwood x Cocobolo
  4. OMSC / Tunnel 13 Redwood x Cuban Mahogany

當中另一支較深刻的就是第四支,因為用上 Cuban Mahogany,音色實在很驚人,非常溫暖。我用了來彈張敬軒的《百年樹木》,大家聽聽就知道了。

Bourgeois Guitars 品牌故事立即報名木結他課程
LONG FUNG TAM

FUNGUITAR 創辦人及總監
香港指彈結他 Guitar Fingerstylist
個人 YouTube 頻道累計五百萬點擊率