April 12, 2024

弦釘材質大比拼到底弦釘有咩作用?


烏木弦釘、玫瑰木弦釘、牛骨弦釘用唔同弦釘材質嘅結他聲有咩分別?

Twiggy Lau

FUNGUITAR specialist
喜歡自彈自唱
人氣駐唱歌手 / 唱歌老師

前言


之前都有同大家分析過唔同嘅木材對於結他聲音嘅影響,例如玫瑰木 (Rosewood) 嘅高頻同低頻比較多,聲音有立體感,而桃花心木(Mahogany) 就集中喺中頻同低頻,聲音聽落比較平衡。但唔講都唔知,原來弦釘 (guitar pins) 體積小小,佢地嘅材質對於結他聲音都有好大嘅影響㗎。究竟有啲乜嘢種類嘅 guitar pins 材質?結他音色聽出嚟又會有啲咩分別呢?今日就同大家仔細分析下啦~

Guitar pins 有咩作用?


弦釘嘅作用係固定弦線、洽接結他弦線(strings)同埋琴橋。 Guitar pins 亦都係用黎傳送能量,由 strings 去到 pins、saddle、bridge 同埋 top,仲有就係減少係傳送過程嘅 energy loss。

塑膠弦釘 (plastic)


弦釘嘅材質都有分好多種。多數比較平嘅結他會用塑膠弦釘,聲音會比較鈍。搖上手會無乜高頻,另外,音量都會有影響㗎。塑膠弦釘會令結他聽落細聲咗。所以價錢越貴嘅結他都會偏向用比較好嘅木材或者骨類黎做弦釘。公認比較好嘅材質會係烏木、牛骨或者其他骨類,用咗唔同 guitar pins 嘅結他聲音會有唔同嘅特性,往往都會比塑膠好得多。

塑膠弦釘

木弦釘


木弦釘嘅聲音聽落會 warm d,聽得出比較多 body 嘅聲音。烏木弦釘 (Ebony) 同埋玫瑰木弦釘 (Rosewood) 係比較 popular 嘅選擇 。

烏木算係質地比較堅硬嘅木材,接近骨釘。佢係木弦釘入面密度最高嘅,有趣嘅係,佢直頭係會沉於水,可想而知佢嘅聲音係木弦釘入面黎講都係會比較結實。好多高階嘅結他都用佢來做指板、琴橋同埋弦釘。用咗烏木弦釘嘅結他延音增長的效果也不錯,低頻有延展性、高頻較弱一些。

烏木弦釘 (Ebony)

烏木弦釘 (Ebony)一般較受男生歡迎。

至於用玫瑰木弦釘嘅結他就會係高頻比較突出,明亮而且有穿透感,低頻量感就比較少。聽落聲音係比較甜 d ,同埋有 reverb ,中意甜甜聲音嘅人不妨考慮下用玫瑰木弦釘。

玫瑰木弦釘

木弦釘


牛骨弦釘係想要換骨類弦釘嘅朋友比較入門嘅類別,而且佢嘅CP值比較高。音色方面,用咗牛骨弦釘嘅結他音色比較響亮同埋硬淨,尤其是高頻會比較突出。另外,佢嘅質地比較硬,無咁容易劣化,換句話嚟講亦會比較耐用。而且因為佢質地堅硬,會令結他聲音顆粒感較佳,延音都不錯。掃 chord 嘅時候,結他嘅低頻亦會有明顯提升。

牛骨弦釘

用咩材料去整結他其實都有好大嘅學問,如果大家想了解多啲,就記得留意住我哋嘅網站喇~另外,我地 Funguitar 門店都有提供專業嘅 setup 服務,如果唔知道揀啲咩 guitar pins 或者唔識整都可以上嚟搵我地嘅結他 specialist 幫手,我地仲可以將結他調整到合適最適合你嘅手感添~


LONG FUNG TAM

FUNGUITAR 創辦人及總監
香港指彈結他 Guitar Fingerstylist
個人 YouTube 頻道累計五百萬點擊率