February 20, 2020

歷火重生香港難得一見傳奇結他面板


測評Bourgeois Guitars x Tunnel 13 Redwood

LONG FUNG TAM

FUNGUITAR 創辦人及總監
香港指彈結他 Guitar Fingerstylist
個人 YouTube 頻道累計五百萬點擊率

香港罕見傳奇面板Tunnel 13 Redwood x Bourgeois 家族誕生


Tunnel 13 Redwood 毒性持續曼延,到今日我支 Tunnel 13 Redwood DS12 已經多咗兩個細佬妹啦。連第四支都準備出世,短短一年內四支傳說級面板嘅結他抵港,速度之快,連 Bourgeois 果邊都嚇一跳。我諗起一年前去 Bourgeois 廠,我同自己講,我要將最好嘅嘢帶返黎香港,係因為,香港真係仲有好多好有心嘅結他手。佢哋擁有最好。

講返 Tunnel 13,到底我點樣同呢一套傳奇之木結緣呢?

歷火重生百年隧道紅木華麗蛻變


自 1880 年起,Tunnel 13 已為美國加洲其中一條常用的隧道,全美國最後 一宗黃金火車械劫案就是在這裡發生。於 2004 年,Tunnel 13 因火災而清拆,竟發現在灰燼裡剩下用作支撐隧道的木材,是約有 2000 年歷史,擁有絕頂音色的紅木!那就是稀有木材 Tunnel 13 Redwood 的由來。

長達一世紀(120年)的自然風乾,加上長年受火車路經時的震動,這些經歷讓這些本已珍貴的木材,變得更適合作結他製作。不要忘記,作為可以承受火車重量的木頭, Tunnel 13 Redwood 是擁有不尋常,甚至超越雲衫的剛性。不單傳震度大大提高,聲音亦更為通透,比起一般紅木有更好的高頻和力度,同時不失溫暖感。

說話啱啱從 Bourgeois Factory 返到香港之後,某一個星期我俾一個 YouTube Notification 叫醒咗。見到我嘅美國嘅朋友 Matt Chulka 出緊一個評測,當時嘅我之係用手機嘅 Speaker 彈,但一聽成個人醒了。

那時,我第一次感受到 Tunnel 13 Redwood 嘅魔力。

由於呢種咁傳奇嘅面板係坊間可能少於 100 套,所以我都用咗少少時間先搵到得四套(筆按:現在都不太可能找到原料了),佢哋都係火災後重生嘅隧道木,長時間自然風乾嘅威力不是說笑的。Bourgeois Factory 收到這幾套原料是,甚至說過可能係佢哋近年收到最好聽嘅紅木之一。跟一般 Cedar 不同,這套木的剛性十足,音量飽滿,高頻帶有很濃厚的 Woodiness,顆心感幾乎可以與 Spruce 媲美。

限量四支Tunnel 13 Redwood 結他陸續抵港


Bourgeois Factory 的四支 Tunnel 13 Redwood 分別為以下配置。

  1. DS-12 / Tunnel 13 Redwood x Cocobolo
  2. Slope Dreadnought / Tunnel 13 Redwood x Cocobolo
  3. OMSC / Tunnel 13 Redwood x Cocobolo
  4. OMSC / Tunnel 13 Redwood x Cuban Mahogany

當中另一支較深刻的就是第四支,因為用上 Cuban Mahogany,音色實在很驚人,非常溫暖。我用了來彈張敬軒的《百年樹木》,大家聽聽就知道了。

每一枝手工結他都有他的故事, Bourgeois 是我們在香港獨家代理的品牌,如果大家有興趣,可以再深入了解一下 Bourgeois 的品牌故事,或者預約時間到我們門店親身體驗一下。

Bourgeois Guitars 品牌故事立即預約試琴
LONG FUNG TAM

FUNGUITAR 創辦人及總監
香港指彈結他 Guitar Fingerstylist
個人 YouTube 頻道累計五百萬點擊率